woensdag 1 december 2010

aperitieven met bier

Koken met bier heeft me altijd al wel geïnteresseerd.

Vandaag ga ik beginnen met 3 aperitieven aan jullie voor te stellen.

Het eerste aperitief is Cool Breeze.
Voor 4 personen hebben we het volgende nodig :
  • 100 ml amaretto
  • 100 ml vers sinaasappelsap
  • 2 flesjes 25 cl koud witbier( hoegaarden, wittekerke,...)
Belangrijk is om het allemaal goed te mengen en te serveren in een wijnglas.
Als extra kan je er nog een schijfje sinaasappel bijdoen.

Het tweede aperitief is Raspberry Pleasure
Voor 4 personen hebben we het volgende nodig:
  • 60 ml wodka
  • 50 cl koud frambozenbier
Meng dit goed en serveer het in een coctailglas.

Het derde aperitief is Strandgaper.
Voor 4 personen hebben we het volgende nodig:
  • 2 flesjes gekoeld blond bier " strandgaper van de Scheldebrouwerij"
  • 100 ml campari
  • 4 muntblaadjes
Eerst doe je de campari in een hoog glas daarna voeg je er voorzichtig het blonde bier bij.


Als je deze eens uitgeprobeerd hebt of als je het een rare combinatie vindt laat het me zeker weten.

2 opmerkingen:

  1. Dit is dan vooral in de zomer lijkt me, niet?
    Heb zo ook geen typische winter aperitieven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je deze aperitieven het hele jaar door kan drinken. Als je graag hebt wil ik nog wel enkele aperitieven opzoeken en morgen posten.

    BeantwoordenVerwijderen